ANBI erkend & CBF keurmerk

Stichting OGO is aangemerkt als algemeen nut beogende instelling (ANBI). Dat betekent dat uw giften aan stichting OGO aftrekbaar zijn van uw belastbaar inkomen.

Geef met belastingvoordeel

Het voordeel van schenken aan een ANBI is dat u de gift geheel of gedeeltelijk in aftrek kan brengen op uw belastbaar inkomen. De Belastingdienst betaalt dus mee aan uw gift. Door slim gebruik te maken van het belastingvoordeel, kunt u meer schenken met hetzelfde geld, omdat de Belastingdienst na de aangifte inkomstenbelasting het verschil terugbetaalt. U kunt er dus zelf voor kiezen om het voordeel te houden of weg te schenken aan stichting OGO.

Belastingregels

Giften van een particulier aan een ANBI zijn voor die particulier aftrekbaar voor de inkomstenbelasting als persoonsgebonden aftrek. Giften van een vennootschap aan een ANBI zijn binnen de daarvoor geldende regels aftrekbaar voor de vennootschapsbelasting. Zie ook www.anbi.nl.

CBF-keurmerk

Wij zijn een door het CBF erkende goededoelen organisatie. Dat betekent dat wij ons houden aan de voorwaarden van het CBF en onder andere financieel laten controleren op een juiste besteding van fondsen. Meer informatie over onze stichting in relatie tot het CBF-keurmerk kunt u vinden door op het logo te klikken.

Registratiegegevens Stichting OGO

• Naam: Stichting Ondersteuning Gereformeerd Onderwijs in Oost-Europa
  • Vestigingsplaats: Hendrik-Ido-Ambacht
  • Fiscaal nummer: 806058729

Omdat wij het belangrijk vinden dat u kunt zien waar stichting OGO zich mee bezig houdt en waar uw giften aan worden besteed, kunt u hierover op de bestuurspagina meer informatie vinden. Wilt u direct het jaarverslag over 2018 inzien, klik dan hier.

Stichting OGO vindt het belangrijk om uw privacy te waarborgen. In onderstaand documetn kunt u onze privacy verklaring vinden: